Two Patanjali-owned Television channels get clean chit in Nepal

Kathmandu:: Nepal has given a clean chit to two Patanjali television stations owned by yoga Guru Ramdev that are planned to operate in the Himalayan country after a government investigative team discovered that both channels had not yet been registered in the country.

In the presence of Ramdev and Acharya Balkrishna, Nepal's Prime Minister Sher Bahadur Deuba and key Nepali political figures inaugurated the two channels namely  Aastha Nepal and Patanjali Nepal - during a celebration in Kathmandu on November 19. However, the opening of the Patanjali Group's two television channels was marred by controversy because the Himalayan nation has yet to approve foreign participation in the media sector.

On November 20, the Ministry of Information and Communication's Department of Information and Broadcasting appointed a committee to investigate if both Patanjali television channels are registered in Nepal and where they obtained their operating licence.

It is learned throughout the investigation that the Patanjali Group symbolically opened the television stations and that they had not placed any equipment or even requested for licence, according to Hamal.

Nepal would not allow third-country nationals to travel by rail to India.

Why does Nepal want to conduct census in Indian territories ? There has been a controversy before

Kathmandu-Varanasi bike rally commences today

 

- Sponsored Advert -

Most Popular

- Sponsored Advert -